Cel szkolenia

Aby stać się wielkim przywódcą, należy najpierw zrozumieć, czym jest przywództwo i jaki jest jego wpływ nie tylko na ciebie, ale i firmę, a przede wszystkim na ludzi, którymi przyjdzie ci zarządzać. Mówi się często, że lider to ktoś, kto ” idzie ” przed kimś aby pokazać mu jasną, skuteczną i bezpieczną drogę. Aby móc spokojnie prowadzić innych, ty sam musisz wiedzieć ” gdzie idziesz ” i ” jak idziesz “. Musisz mieć świadomość, że po pierwsze utożsamiasz się z celami firmy, w której pracujesz, po drugie je rozumiesz i akceptujesz, a po trzecie jesteś w stanie ” pociągnąć ” innych aby je realizowali. Szkolenie przeznaczone jest dla osób zainteresowanych tematyką wzrostu lub poprawy swoich zdolności przywódczych oraz chcących poznać mechanizmy tworzenia się efektywnego zespołu w obszarze wytwórczym.

Zakres szkolenia

Lider zespołu produkcyjnego.

  • Co to znaczy konkurencyjność?
  • Zmieniona definicja ceny produktu?
  • Mieć szeroko otwarte oczy czyli widzieć więcej, lub widzieć to czego inni nie widzą.
  • Kierowanie zespołem.
  • Ćwiczenie w zespole: Opisz swój styl kierowania zespołem
  • Rodzaj stylu kierowania i jego wpływ na zespół
  • Nadawanie uprawnień członkom zespołu

Tworzenie zespołu.

  • Czy jest zespół na produkcji?
  • Jak tworzy się zespół?
  • Twoja rola jako lidera podczas kształtowania się zespołu.
  • Nowe role, nowe oczekiwania, nowe wyzwania w zespole.
  • Dlaczego czasami nie udaje się stworzyć zespołu?
  • Ćwiczenie: Razem czy osobno?

Komunikacja w zespole.

  • Czym jest efektywna komunikacja w zespole produkcyjnym?
  • Dlaczego często komunikacja zastępowana jest przekazem informacji.
  • Czy jako lider wiesz na czym polega słuchanie i czy umiesz słuchać?
  • Problem w zespole.
  • Jak radzić sobie z problemami?
  • Ćwiczenie: Okręt tonie, a co Ty zrobisz?

Cele zespołu oraz ich realizacja.

  • Co napędza nasze działanie?
  • Co napędza działanie zespołu?
  • Pojecie zmiany i jej następstw dla zespołu.
  • Przekonanie do zmian
  • Realne cele czy realna abstrakcja?
  • Spotkania zespołowe
  • Forma, treść i prowadzenie spotkań czyli mentor czy strażak?

Rozwiązywanie problemów zespołu

  • Nie wydawaj pochopnie wyroków
  • Definicja problemu
  • Pomiar problemu
  • „ Burza mózgów „ czyli każdy pomysł ma swoja wartość
  • Ćwiczenie: Gwóźdź programu czyli ile jeszcze gwoździ można dołożyć?
  • Analiza przyczyn i skutków problemów
  • Wybór rozwiązań

Formularz zamówienia tego szkolenia jako szkolenia wewnętrznego w swojej firmie

Jeżeli masz pytania na temat tego szkolenia napisz do nas:

Error: Contact form not found.